.

A Słowo ciałem się stało i zamieszkało między nami...

Przypowieść o siewcy. Owego dnia Jezus wyszedł z domu i usiadł nad jeziorem. Wnet zebrały się koło Niego tłumy tak wielkie, że wszedł do łodzi i usiadł, a cały lud stał na brzegu. I mówił im wiele w przypowieściach tymi słowami: Oto siewca wyszedł siać. A gdy siał, Niektóre ziarna padły na drogę, nadleciały ptaki i wydziobały je. Inne padły na miejsca skaliste, gdzie niewiele miały ziemi i wnet powschodziły, bo gleba nie była głęboka. Lecz gdy słońce wzeszło, przypaliły się i uschły, bo nie miały korzenia. Inne znowu padły między ciernie, a ciernie wybujały i zagłuszyły je. Inne w końcu padły na ziemię żyzną i plon wydały, jedne stokrotny, drugie sześćdziesięciokrotny, a inne trzydziestokrotny. Kto ma uszy, niechaj słucha!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

czwartek, 12 maja 2016

Księga Przysłów

Wartość mądrości. Rozdział 3

Szczęśliwy, kto mądrość osiągnął,
mąż, który nabył rozwagi:
bo lepiej ją posiąść niż srebro,
ją raczej nabyć niż złoto,
zdobycie jej lepsze od pereł,
nie równe jej żadne klejnoty.

W prawicy swej trzyma ona dni długie,
w lewicy - bogactwo i pomyślność;
jej drogi, drogami miłymi,
ku szczęściu wiodą wszystkie jej ścieżki.
Dla tego, co strzeże jej, drzewem jest życia,
a kto się jej trzyma - szczęśliwy.
Pan umocnił ziemię mądrością,
niebiosa utwierdził rozumem.
Przez Jego wiedzę wytrysły odmęty,
a rosę spuszczają obłoki.

Przezorności, rozwagi, strzeż, mój synu,
niech one ci z oczu nie schodzą,
a życiem twej duszy się staną,
wdzięczną ozdobą, dla szyi.
I drogą swą pójdziesz bezpiecznie,
bo noga się twoja nie potknie;
gdy spoczniesz, nie zaznasz trwogi,
zaśniesz, a sen twój będzie przyjemny.
Nagły strach cię nie przerazi
ni klęska, gdy dotknie przewrotnych;
bo z tobą jest Pan,
przed sidłem twą nogę ochroni.

31 komentarzy:

  1. To jeden z piękniejszych fragmentów Księgi Przysłów. Trudno mu właściwie cokolwiek zarzucić, choć ja i tu znajduję pewną niekonsekwencję. Ale nie będę się czepiał, raz, że wymagałoby to obszernego wywodu, dwa, nie widzę potrzeby burzenia tego piękna o którym wspomniałem na początku.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam :)
    Miło mi, że lubisz czytać mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, lubię :) Pozdrawiam Agatko!

      Usuń
  3. Panie, ochronisz mą nogę przed sidłem, bo Ty o Panie jesteś moim światłem i rozjaśnisz moje ciemności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest, dzięki. Pozdrawiam Tereniu!

      Usuń
  4. Księga Przsłów ma wiele pouczeń które są nie zbędne w naszym życiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rzeczy samej, dzięki. Pozdrawiam Pani Domu!

      Usuń
  5. Piękne słowa. Mądrość cenniejsza, niż ten cały świat. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej księgi jeszcze nie doszłam - ale jest piękna!
    Cieszę się że jest jescze przed mną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawda, każdy kto osiągnął mądrość jest szczęśliwy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bóg w każdym swym słowie, dzieli się swą mądrością z człowiekiem dla jego dobra. Od człowieka zależy, czy ją przyjmie czy odrzuci żyjąc po swojemu. Oczywiste jest, że posiadanie Bożej mądrości doskonali mądrość człowieczą i wtedy życie jest znacznie lepsze, aniżeli życie w sugerowanej pseudo mądrości ludzkiej. Mając własny rozum, sami z pomocą Słowa Bożego musimy osiągnąć znaczenia życiodajnej mądrości, o czym właśnie mówią powyższe Biblijne wersety. Szacun Emanuelu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyjaźń z Panem objawia się w każdej dziedzinie życia. Wierność Bożym prawom rozjaśni każdą naszą drogę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Najbardziej właśnie lubię Księgę Przysłów i Psalmy. Piękna i niezwykle mądra mowa, której udziela nam Bóg z pomocą dawnych Proroków. Pozdrawiam Cię Emanuelu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mądre i przekonywujące słowa z Biblii cytujesz, mają moc i warto się ich posłuchać. Kiedyś z zapałem czytałem Biblię, ale z chwilą gdy dowiedziałem się, że wielu przy jej treści majstrowało na niekorzyść jej pełnego znaczenia jako Bożego przekazu, przestałem. Dobrze, że publikujesz jej najwartościowsze treści, które dodają otuchy życia i nadziei na jutro. Szacun!

    OdpowiedzUsuń
  12. Do powyższych słów, nie można się przyczepić, wnoszą w człowiecze istnienie mądrość w rodzaju przestrogi przed dzisiejszym światem i jego obłudą.

    Tym bardziej, że religie świata nic dobrego w ludzkie życie nie wnoszą, jak tylko nienawiść i podział. A szczególnie katolicyzm, który tworzy jeden wielki cyrk. Zmieniony Dekalog, który został ustanowiony przez Boga, zmieniono Ewangelie Chrystusa. Narobiono mnóstwo świętych, relikwii, medalików, różańców itp, do których każe się parafianom modlić. O Bogu prawdziwym zapomniano całkowicie. I każą się nazywać naśladowcami Chrystusa. Jedno wielkie KŁAMSTWO!

    OdpowiedzUsuń
  13. Treść Księgi Przysłów wiele wnosi, a także każdy komentarz pod wpisem jest również bardzo wymowny. Dlatego, dziękuję za każdą tu pozostawioną mądrość. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy, ma inne podejście i zrozumienie Biblijnego przekazu...
    Również, samej wiary w Boga
    Mądry przekaz rodzi mądrość, bez której człowiek jest głupcem.
    Szacun Emanuelu!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się z komentarzem Jana. Również, tak uważam i nic a nic inaczej. Pozdrawiam Cię Emanuelu

    OdpowiedzUsuń
  16. Słowa mądre i warte wzięcia ich do serca, a na temat biblijnych tekstów wolę się nie wypowiadać. Wierzę w Boga, a nie w ludzi i to jest to co trzyma mnie i moje dzieci przy życiu. Każdy ma swoje od Boga prawa i ja się ich trzymam, w ludzkie życie nie zaglądam bo nie mam na to czasu ze względu, że mam własne i moich dzieci a to mi w zupełności wystarcza by być i żyć. Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mądry człowiek z mądrymi słowami się liczy i nigdy nie posunie się, by przeciwstawić się ich znaczeniu. Szacun Emanuelu!

    OdpowiedzUsuń
  18. Każdy wie co i jak, wystarczy się zastosować. Mądrość, nad mądrościami.
    Super stronka, podoba się ;) Pozdrowionka! Karol

    OdpowiedzUsuń
  19. Najpiękniejsza część biblijnych wersetów z bardzo mądrym przesłaniem. Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No cóż, wszystko zależy od naszej wiary w Boga i nastawienia do Jego słowa. Jak dla mnie, każde Jego słowo przedstawia przeogromną wartość i bez niego moja wiara byłaby bardzo płytka. Dlatego, ponadto co w życiu osiągnęłam najbardziej liczyło i liczy się dla mnie słowo Boga w biblijnej księdze życia. Czego dowodem, jest właśnie powyżej spisana "Wartość Mądrości", która powinna być stałym fundamentem istnienia każdego człowieka na ziemi. Pozdrawiam Emanuelu

    OdpowiedzUsuń
  21. Drodzy czytelnicy i komentatorzy, witam i dzięki wielkie składam każdemu z Was za stosowną do treści wypowiedź. Przyznam, że poniekąd każdy z Was ma własną i bardzo osobistą rację, z którą trudno byłoby się nie zgodzić. Uszanowanie dla Pań! Kolegom Szacun! Pozdrawiam Was Wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne i pouczające. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniały wpis!!! Miłego weekendu! :))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  24. Kto posiądzie Bożą Mądrość - Nigdy nie zbłądzi i nie narazi nikogo ani siebie na jakikolwiek upadek. Bardzo mądre i pouczające słowa, dlatego także korzystam z Biblijnych treści w moim codziennym życiu. Odpowiedni wpis na dzisiejsze czasy i zawsze aktualny gdyż jest ponadczasowy i dotyczy wszystkich pokoleń ziemi. Pozdrawiam Cię Emanuelu

    OdpowiedzUsuń
  25. Mądre słowa i bardzo znaczący przekaz. Szkoda, że tak niewielu bierze je do serca. Zwłaszcza ci nadmiernie religijni, głoszą a ich nie uznają i nie praktykują. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ważne i mądre słowa...
    Gdyby wszyscy wzięli je do serca, na ziemi byłby raj.
    Pogodnego dnia Emanuelu

    OdpowiedzUsuń

Wszechświat z ziemią

Moje zdjęcie
Zmartwychwstał Pan w Chwale Boga Ojca i Ducha Świętego